اشکال تبلیغات آنلاین/پایان نامه درباره بهبود تبلیغات آنلاین

             اشکال تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین به شکل های مختلفی صورت می گیرد . در این بخش به معرفی شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین می پردازیم :

2.1.1.      تبلیغات موبایلی

  • تعریف تبلیغات موبایلی

عمل تشویق مردم به خرید محصولات و خدمات (از طریق) استفاده از کانال موبایل به عنوان یک رسانه برای حمل پیام تبلیغ. پیام های کوتاهی که پیام های کسب و کار به مشتری را به دستگاه بی سیم منتقل می کند.کانالی برای مبارزات اختصاصی که کاربران را برحسب اینکه کجا هستند، در زمان نیاز شان مورد هدف قرار می دهد. (صادق وزیری،1387)

  • خصوصیات منحصر بفرد تبلیغات موبایلی

شخصی سازی:

دستگاه های موبایل واقعا شخصی هستند. کامپیوترهای شخصی خانگی، در یک کتابخانه و یا کافی نت احتمالا توسط افراد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و این در حالی است که دستگاه های موبایل تقریبا همیشه متعلق به یک شخص بوده و توسط آن شخص مورد استفاده قرار می گیرد. این ویژگی شخصی سازی مشتریان را در تحویل اطلاعات، محصولات و خدمات طراحی شده برای ارضای نیاز های شخصی مشتریان امکان پذیر می نماید (Turban et al,2006).

انعطاف پذیری[1]: از آنجا که موبایل ذاتا قابل حمل و سیار می باشد، لذا کاربر موبایل می تواند در هنگام دریافت و ارسال اطلاعات، مشغول به هر فعالیتی مانند مسافرت یا ملاقات سایرین، باشد.

کم بودن موانع مربوط به زمان و مکان: یکی از آشکارترین خصوصیات کانال موبایل، کم بودن موانع مربوط به زمان و مکان می باشد. مزیت اساسی بازاریابی موبایل در سیار بودن[2] آن است که کاربران می توانند اطلاعات را هر زمان که مایل بودند، و در هر جایی که هستند، دریافت نمایند. هر چند که معمولا ادعا می شود که مصرف کنندگان از طریق اینترنت، هر زمان که بخواهند می توانند با شرکت ارتباط برقرار نمایند، ولی در مقایسه با موبایل این ویژگی بسیار کم می باشد. چرا که مصرف کننده باید حتما پشت کامپیوتر باشد ولی در موبایل، دستگاه موبایل همواره،‌ همراه اوست. از طرفی اطلاع از محل قرار گیری فیزیکی یک مشتری در یک زمان معین کلید طلایی ارائه خدمات مرتبط است. از این چنین خدماتی تحت عنوان خدمات مکان محور یاد می شود در مورد خدمات مکان محور در قسمت های آتی بیشتر توضیح داده خواهد شد (Turban et al,2006).

حضور در همه جا: از طریق دستگاه های موبایل، نهادهای تجاری می توانند در هر زمان و هر جایی که مشتری هست، به او دست یابند. همچنین کاربران نیز می توانند در هر زمان و هر مکان، اطلاعات مورد علاقه خود را از طریق اینترنت، اخذ نمایند. حضور در همه جا به معنی دسترسی در هر زمان و هر مکان است، یک دستگاه موبایل می توانند به هنگام نیاز بدون توجه به مکان کاربر مورد استفاده قرار گیرند. حضور در همه جا، دسترسی به اطلاعات در شرایط لحظه ای که در دنیای کسب و کار امروزی و بازار مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است را راحت تر می نماید(Turban et al,2006).

  • محدودیت ها یا نقاط ضعف تبلیغاتی موبایلی

محدودیت ها یا نقاط ضعف موبایل به طور خلاصه عبارتند از: صفحه نمایش کوچک، صفحه کلید عملیاتی کوچک[3]، قدرت محاسبه ای کمتر، محدودیت زمانی باتری، پیچیدگی مکانیسم وارد کردن متن، ریسک خطا در انتقال، پایین بودن وضوح[4] برخی موبایل ها، محدودیت جغرافیایی، کمبود پرتوکل های استاندارد سرعت انتقال[5] پایین تر،‌محدودیت های نویگیشن[6]، فرمت های متفاوت دستگاه های موبایل، سرعت دانلود پایین.

2.1.2.     تبلیغات  موبایلی مبتنی بر اجازه

تبلیغاتی مبتنی بر اجازه[7] از تبلیغات آزار دهنده سنتی متفاوت می باشد. چرا که پیام های در مورد کالا، خدمات، یا محتویات[8] مشخص صرفا به افرادی ارسال می گردد، که صراحتا تمایل خویش را به دریافت آن پیام ها اظهار نموده اند. با تکیه بر اجازه مخاطبین، تبلیغات مبتنی بر اجازه بر کاهش رنجش[9]، تمرکز و تلاش دارد (Tsang et al,2004). تبلیغات مبتنی بر اجازه، یک توافق بین تبلیغ کننده و گیرنده است که گیرنده تصمیم می گیرد که کی و چه مقدار اطلاعات دریافت نماید.

یک ثبت نام ساده و عضویت باعث می شود که پیام ها به مخاطبان که علاقه مند هستند ارسال شود. همچنین اخذ اجازه از مشتری منجر به نرخ بالاتر پاسخ خواهد شد و از اینکه فعالیت های بازاریابی موبایلی، پیام هایی ناخواسته تلقی گردند، جلوگیری می کند

[1] Flexibility

[2] Mobility

[3] Multifunctional key pad

[4] Resolution

[5] Transmission

[6] Navigation

[7] Permission Based Marketing

[8] Content

[9] Irritation