آسیا بریوا؛ فروتنی و زیبایی در مُد روسیه

آسیا باریوا: در دنیا خیلی لباس برای پوشیدن وجود دارد

 

آسیا باریوا طراح مُد و فشن مسلمان متولد مسکو است که بیشتر برای پوشاک و زیورآلات دوستدار محیط زیست شناخته شده است. وُگ اشاره  می کند که باور او به اسلام و آموزه های اخلاقی او در طراحی لباس های او نمایان است. تمام لباس ها به گونه ای طراحی شده اند که تمام بدن مدل را می پوشاند و به دقت و زیبایی لایه بندی شده اند. باریوا بیشتر برای لایه بندی های لباس و اکسسوری معروف است.

باریوا از ابتدا مذهبی نبود. او در روسیه در خانواده ای مسلمان بزرگ شد و پس از سفری که به مکه داشت بر آن شد تا سبک زندگی مذهبی تری را پیش بگیرد.

 

    

او در ۲۰۱۳ پیشه خود را به عنوان طراح پس از اتمام تحصیل در دانشگاه مسکو در رشته نساجی آغاز کرد. از آن پس، وی برای مجموعه هایی که از متریال های دست دوم در آن ها استفاده می شد که از بازار و یا آشنایان خود تهیه می کرد، شناخته شد. تصمیم طراح بر این بود که از پارچه های وینتیج استفاده کند تا به محیط زیست هم کمک کرده باشد.

باریوا می گوید: در دنیا لباس های بی شماری برای پوشیدن هست. ما نباید بیش از این تولید کنیم. ما به مقدار کافی داریم!

 

زیر ژاکت خیره کننده خود، باریوا یک پیراهن ساده مینیمالیستی و یک بلوز آستین بلند به تن می کند. این نماد تغییر اخیر در طرح های اوست .  همچنین در زندگی معنوی می گوید: من کارهای زیادی انجام داده ام و آن ها را به شیوه ای پیچیده به اتمام رسانده ام. من میخواستم تا همه چیز را در یک قطعه قرار بدهم. من جاه طلبی هایی برای نشان دادن دنیای درونی ام داشتم که به نظر من شیوه ی خودخواهانه کار کردن است. هدف من بر این بود که دنیای درونم را نشان دهم، که فکر می کنم برخاسته از شیوه ی کار خود-متمرکز من است. حال اهداف من بیشتر و متفاوت تر است و می خواهم بیشتر در مورد کارم فکر کنم.

 

باریوا به تازگی کمی از لباس فاصله گرفته و به ساخت سرامیک روی آورده است، گونه ای هنر که او آن را خالص کننده و پاک کننده روح می داند. آسیه می گوید: من به درون خودم نگاه می کنم و به دنبال این هستم که خودم را ساده کنم. وی در ادامه می گوید: قبت تر لباس ها سخت بودند ( اشاره دارد به طراحی های پیچیده که او را جلودار فشن روسیه قرار داد.) ، اما اکنون من گذشته را رها کردم و احساس می کنم که از من دور است. من لباس های قدیمم را دوست دارم، اما انگار که دیگر من نیستند. من آدم دیگری هستم.

 

Share