رنگ سال ۲۰۱۹ پنتون؛ مرجان زنده

پَنتون هر ساله رنگی که انتظار می رود در دیزاین های آن سال غالب باشد را انتخاب می کند. انستیتو پَنتون برای سال ۲۰۱۹ رنگ پنتون ۱۶-۱۵۴۶ یا با نام " مرجان زنده "، به رنگ نارنجی هلویی  برگزیده است. رنگی گرم و با نشاط که احساس آسودگی و راحتی را در میان ازدحام دنیای دیجیتال ارائه می کند. پیش بینی شده است که رنگ مرجان زنده در سال پیش رو بسیار تاثیرگذار خواهد بود و در هر حیطه طراحی، از فشن تا دکوراسیون داخلی و گرافیک خود را بروز خواهد داد.

عیان است که بهره مندی زیاد  از تکنولوژی قابل دسترس، در نهایت ما را به کناره گیری و سردی وا می دارد. متخصصان رنگ پنتون به این دلیل رنگ مرجان زنده را برگزیدند که، به گفته خودشان، این رنگ جنبه های مطلوب، آشنا و انرژی بخش رنگ های طبیعت را نشر می دهد.

مرجان زنده دعوتی است که بی تفاوتی را پشت سر بگذاریم، احساساتمان را زنده کنیم و در طبیعت غوطه ور شویم؛ تا بتوانیم عمق خلاقیت و شگفت بیدار را کشف کنیم. جای تعجب ندارد که طراحان بسیاری جذب این رنگ شده اند: رنگی است وسوسه آمیز و خوش بین که حسی شبیه به قطره ای کوچک از اقیانوس زندگی دارد.

این رنگ در ۶ دسامبر این سال برگزیده و معرفی شد، با عنوان رنگی زندگی بخش و محرک توصیف شده است که ته رنگ طلایی آن، به آرامی روح و انرژی می بخشد. به گفته این کمپانی، طبیعت اجتماعی و سرزنده رنگ پنتون ۱۶-۱۵۴۶ فعالیت های بانشاط و سبک بار را تشجیع می کند.

با گذر از رنگ بنفش سال ۲۰۱۸، که کمپانی پنتون آن را طیفی به شدت برانگیزنده و پر خیال از بنفش توصیف کرده بود، طیف درخشان امسال متشکل از نارنجی و طلایی قصد دارد تا " نیاز فطری به خوش بینی و فعالیت های پر نشاط  " را به عنوان پاسخی به رسانه های اجتماعی و تکنولوژی دیجیتال بازتاب دهد.

گفته شده است که این رنگ همچنین بازگو کننده تاثیر مغذی مرجان بر زندگی زیر دریاست. درست مانند تاثیر ویرانگر زندگی جامعه امروز ما بر محیط زیست.

پنتون هر سال در ماه دسامبر، رنگ سال پیش رو را طبق گزارشات و تحقیقات تیم انستیتو پنتون اعلام می کند. انتخاب این رنگ بر پایه این انجام می شود که " در لحظه ای از زمان، چه اتفاقی در حال رخ دادن در زندگی و فرهنگ جهانی ماست. به گفته ی پنتون، رنگ مرجان زنده هم اکنون در کت واک شوهای فشن و نیز در شبکه های اجتماعی دیده می شود.

 

منابع:

www.dezeen.com

www.creativemarket.com

www.pantone.com

Share