معرفی آثار طراح فشن، گَرِث پیو

گَرِث پیو، متولد ۳۱ آگوست ۱۹۸۱، طراح فشن انگلیسی است.

او در سن چهارده سالگی کار خود را به عنوان طراح لباس برای تئاتر نشنال یوث شروع کرد. وی تحصیلات خود را در زمینه فشن در کالج ساندرلند آغاز و در دانشکاه مرکزی سنت مارتینز در رشته طراحی مُد در سال ۲۰۰۳ به پایان رساند.

تنها دو ماه پس از اتمام تحصیلاتش برای شرکت در برنامه تلویزیونی خانه فشن انتخاب شد.

در سال ۲۰۰۵ بواسطه مجله dazed and confused و یک شو در London club Kashpoints Alternative Fashion Week ، پیو توجه پیو به زمینه استعدادهای جدید در لندن جلب شد و توانست در نمایشگاه گروهی پاییز ۲۰۰۵ در لندن شرکت کند. او تنها ۴ هفته برای آماده کردن طرح هایش فرصت داشت، استودیو، دستیار و پولی هم نداشت که کالکشن خود را آماده کند. اما در نهایت مجموعه اش با موفقیت بسیاری روبرو شد و طرح هایش توجه زیادی را به سمت خود جلب کرد.

 

اولین نمایشگاه انفرادی پیو در هفته فشن لندن در پاییز ۲۰۰۸ بود. تمامی نمایشگاه های او مورد توجه و تشویق منتقدان قرار گرفته است. مجله وُگ کالکشن بهار ۲۰۰۷ او را " یک نمایش فوق العاده ی از دست ندادنی"  نامید و گفت که نبوغ او غیرقابل انکار است.

 

طراحی های لباس پیو با عنوان فرم های تجربی مجسمه ای قابل پوشیدنی توصیف شده اند. فرم ها، حجم ها و پارچه های پیو امضای کارهای او هستند.

این طراح در سال ۲۰۱۵ دهمین سالگرد لیبل خود را  با بازگشت به هفته فشن لندن جشن گرفت و وُگ در توصیف مجموعه بهار/تابستان ۲۰۱۶ او نوشت: "بدون شک بهترین کالکشن او تابحال".

 

چند نمونه از مجموعه های پیو

 

 

مجموعه بهار ۲۰۰۷

مدل های غیر قابل شناسایی روی ران وِی ابرگونه پنبه ای سفید راه میرفتند. چهره ها و دست های آنها ماسک ها و دستکش های لاتکس پوشانده شده بود. حجم، ساختار و سرهم کردن شکل های جئومتریک از ویژگی های اصلی این شو بودند.

مشکی، سفید و نقره ای رنگ هایی بودند که در همه چیز از آن استفاده شد: از جمله پرینت های شطرنجی تا آستین های پرشده با هوا برای رسیدن به حجم.

 مجموعه پاییز ۲۰۰۸

 

مدل هایی با استایل، آرایش و مدل مو جنگجو با پیراهن هایی از زیپ. استفاده از موی بز، فلانل و پی وی سی.

امضای کارهای گرث یعنی فرم های اغراق شده در ساختار و سرهم بندی ها  دوباره در این مجموعه دیده شد اما این بار بیشتر حالت فشن در سطح بالاتری داشت.

با پالت رنگی معمول مشکی، سفید و نقره ای، این مجموعه با عنوان "جادوگر اُز شکارچی را می بیند " بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

 

مجموعه پاییز ۲۰۰۹ ، پاریس

 

این بار پیو مخاطبان خود را بسیار سورپرایز کرد. هنگامیکه در صندلی های خود نشستند، انتظار دیدن ران وِی شو را داشتند. اما پیو یک فیلم هشت دقیقه ای را برای معرفی مجموعه اش ارائه داد. او از اینکه تم و لیبل علمی-تخیلی روی کارهاش باشد خسته بود و می خواست مجموعه ای از زیر زمین داشته باشد، نه سفینه فضایی. پالت رنگی مشکی، طوسی و هماتیت بود و چهره هایی که در فیلم سیاه و سفید بودند حالتی الگانت با وقار در حرکت داشتند، برخلاف لباس هایی که تا پیش از آن داشت. او می خواست در لباس هایش سیالیت و حجم را نشان دهد که این کار در ران وِی ناممکن بود. و اینبار کارهایش از خشونت و پرخاش خارج، و حالتی محافظه کار و زنانه داشت.

 نمونه آثار دیگر:

 

Share