آشنایی با فیلیپ لیم

فیلیپ لیم متولد سال ۱۹۷۳ در تایلند از خانواده ای چینی است. خانواده لیم زمانی که او هنوز کوچک بود، به کالیفرنیا مهاجرت کرد. او از کودکی مادرش را می دید که روزانه هجده ساعت در یک کارخانه پوشاک به عنوان خیاط کار می کرد. این چیزی بود که والدین فیلیپ هیچگاه برای او نمی خواستند.لیم هم هیچ گاه فکر نمی کرد که فشن برای او مناسب باشد.به دلیل اینکه او در فرهنگ آسیایی بزرگ شده بود، از او انتظار می رفت که در زمینه های معین شغلی مشغول به کار شود. این دلیلی است بر اینکه او در کالج در رشته تجارت درس خواند. اما پس از سه سال از آن خسته شد و به جای آن در رشته اقتصاد خانگی که شامل دوخت و دوز، پرستاری و … بود، فارغ التحصیل شد. با وجود اینکه او همیشه عاشق لباس بود، هیچ موقع به اینکه طراحی لباس بکند فکر نکرده بود؛ تا اینکه در سال ۱۹۹۹ در لس آنجلس در لاین پوشاک زنانه ای به نام " پیشرفت " شروع به کار کرد. پس از گذشت پنج سال، او لِیبل خود را با عنوان " فیلیپ لیم ۳.۱ " آغاز کرد که با موفقیت زیادی روبرو شد.در حال حاضر او پنج لاین لباس زنانه، یک لاین مردانه، یک لاین کودک ، یک لاین لباس شنا، یک لاین لباس زیر و حتی یک لاین دوستدار محیط زیست دارد که مردم را به " سبز شدن" ترغیب می کند. 

لیم در سنین کودکی مشکلات زیادی را با مطابقت دادن محیط زندگی غربی تازه اش و فرهنگ آسیایی اش داشت.این دلیلی است بر اینکه طراحی های او ترکیبی از پیچیدگی و دلفریبی و  تداعی" استایل خیابانی" است. مردم طرح های او را به خاطر جذابیت، سرگرم کننده بودن و پویایی شان می ستایند و او را با عنوان یکی از بهترین دیزاینر های زمان خودش می شناسند. لیم به دنبال همه چیز می گردد تا این طرح های فریبنده و پر انرژی اش را عیان کند. او حتی در وب سایت خودش، چیز هایی  که به او الهام بخشیده اند را برای دیدن عموم قرار می دهد.

او عقب نشسته و خود را درگیر رسانه های عمومی نکرده است و از شبکه های اجتماعی دوری می گزیند. تبلیغات برای فیلیپ جذابیتی ندارد و بیشتر از این لذت می برد که تمرکزش را روی خود لباس ها بگذارد تا اینکه به دنبال کانال های خرید آن باشد.

دهه ۲۰۰۰ زمانی بود که بیشترین تغییرات در آن اتفاق افتاد. مردان و زنان همگی کار می کنند، خانواده ها کوچک تر می شوند، تکنولوژی پیشرفته تر می شود، ژانر های موسیقی و فیلم گسترده تر می شود و پوست بیشتری نمایان می شود. لیم برای این دوره زمانی طراحی فوق العاده بود؛ به این دلیل که دنیا برای لباس های جذاب و جالب او آمادگی کامل را داشت. او طرح هایش را " کلاسیک با پیچش " توصیف می کند.

عصر تازه ای آغاز شده بود و مردم می خواستند لباس های جدید، هیجان انگیز و مد روز لیم را بدست بیاورند. لباس هایی که آن دوران را بازتاب می کرد. همچنین توجه زیادی به استایل خیابانی می شد. انواع بسیار متنوعی از این استایل وجود دارد؛ از هیپ هاپ گرفته تا پرپ و پانک. لیم این المان های خیابانی را وارد طرح های شیک خود کرد و لباس هایی خیره کننده خلق کرد.تمرکز او بیشتر روی خلاقیت های هنرمندانه است. قابلیت لیم بر ترکیب کردن استایل های مختلف با هم برای خلق چیزی تازه و شیک، دلیلی است بر آن که او در صنعت فشن بسیار موفق و ستودنی است.

 

 

 

 

 

منابع:

www.influentialdesigners.weebly.com

www.vouge.com

www.31philliplim.com

Share