فصل مسافرت رسید! اما قبل از اینکه بتوانید برنامه فرارتان را آغاز کنید باید فکر کنید: چی بپوشم و چطور چمدانم را جمع کنم؟

 

 

۱. یک لیست تهیه کنید.

 

وسایل اولیه ای را که نیاز دارید یادداشت کنید و مطمئن شوید که وسایلی را که ممکن است در آخرین لحظه فراموش کنید ( مسواک، شارژر موبایل و …)  را هم در لیست خود نوشته اید. لیستتان را چک کنید و مطمئن شوید که وسیله اضافه ای ننوشته باشید. در مورد چیزهایی که برمی دارید واقع بین باشید که آیا واقعاً بهشان نیاز دارید و در سفر از آنها استفاده می کنید یا نه. اگر تصمیم گیری برایتان سخت است، همه وسایلی را که می خواهید با خود ببرید، در گوشه ای بچینید. سپس خودتان را مجبور کنید که این تعداد لوازم را به نصف برسانید. به لباسی که قرار است در هواپیما بپوشید هم فکر کنید، و جاگیرترین و سنگین ترین لباس خود را در مسیر به تن داشته باشید.

وقتی کارتان با لیست تمام شد، آن را نگه دارید. این کار باعث می شود در سفر بعدی کارتان راحت تر شود.

 

۲. از یک تِم استفاده کنید.

 

سعی کنید بیشتر لباسهایی که انتخاب می کنید یک تم رنگی مشابه داشته باشند. به رنگ های خنثی فکر کنید، و یک یا دو رنگ دیگر را با آن همراه کنید. این کار باعث می شود گزینه های بیشتری برای ست کردن دارید و دیگر نگران هماهنگ نبودن لباسهایتان نخواهید بود.

مزیت دیگر این کار این است که باعث می شود تعداد کفش های کمتری نیاز داشته باشید (و فضای کمتری در چمدانتان اشغال شود). پس فقط لازم است چند جفت کفش با رنگهای خنثی همراه خود داشته باشید ( یک کفش تخت یا کتانی، یک کفش لژ دار، و یک جفت صندل) که به لباس هر روزتان می آید. در انتخاب کفش هایتان به راحتی و چندکاره بودن توجه کنید. هیچکس نمی خواهد سفرش را با پا درد بگذراند.

 

۳. اکسسورایز کنید.

 

تعدادی گوشواره های رنگی، کمربند، یک شال رنگ روشن، و لاک ناخن مورد علاقه تان را هم همراه دیگر وسایلتان جمع کنید. این وسایل فضای زیادی را نمی گیرند، اما در تنوع استایل شما بسیار تاثیرگذارند.

۴. مثل یک متخصص جایگزین کنید.

 

خلاق باشید و به راه هایی فکر کنید که بتوانید یک لباس خود را بیش از یک بار در سفر استفاده کنید. چند ایده: ساک دستی خود را به جای ساک ساحل استفاده کنید. یک پیراهن سبک و خنک بردارید و آن را به عنوان کاور مایوی خود نیز استفاده کنید.

اگر یک کیف دستی همراه خود می برید، آن را موقع پرواز به عنوان جای لباس زیر، لوازم آرایش، زیورآلات و لوازم کوچک دیگر استفاده کنید.

لباس شنایی بردارید که بتوانید آنرا به عنوان تاپ به همراه یک دامن بلند نیز استفتده کنید.

 

۵. از ساک دستی همراه خود در فرودگاه بهترین استفاده را کنید.

کیف دستی شما باید به اندازه ای کوچک باشد که بتوانید آنرا به راحتی با خود حمل کنید، و به اندازه ای بزرگ باشد که بتوانید تمام وسایل مهم و مورد نیاز مانند لوازم الکترونیکی، لوازم بهداشتی، کتاب، چشم بند خواب، مدارک، کیف پول و … را در آن جای دهید.

وسایل با ارزش و مهم خود را بدلیل احتمال گم شدن بار یا دزدیده شدن، در کیف دستی همراه خود قرار دهید. همچنین چیزهایی در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت ( بلیت، کارت شناسایی و پاسپورت) را برای دسترسی راحت داخل یک پاکت قرار دهید و آنرا نیز در کیف دستی خود بگذارید.

 

۶. با چروک لباس و ریختن مایعات درون چمدان خداحافظی کنید.

 

این یک اصل در دنیاست که تنها باری که یک قوطی شامپو در چمدانتان می گذارید، دقیقاً همان دفعه ای است که قوطی منفجر می شود و روی همه وسایل می ریزد. این اتفاق به این خاطر می افتد که در طول پرواز فشار هوا تغییر می کند. برای جلوگیری از این اتفاق، درب هر قوطی یا مخزن این لوازم را باز کنید. با فشار دست تمام هوای آن را خالی کنید و سرش یک تکه پلاستیک قرار دهید و سپس درب قوطی را ببندید. برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها داخل چمدان، بین تمام لایه های لباسها دستمال کاغذی قرار دهید.

 

۷. لباسهایتان را رول کنید.

 

رول کردن لباسها بصورت فشرده فضای زیادی را ذخیره می کند و از چروک شدن جلوگیری می کند. اما همه چیز مناسب رول کردن نیست. این متد روی لباسهای استرچ، پنبه وجین جواب می دهد. کف چمدانتان را با لباس های رول شده پر کنید، سپس لباسهای محکم تر که کمتر چروک می شوند را روی آنها تا کنید. در نهایت لباسهای بلندتان را روی آنها بکشید. داخل کفشهایتان را نیز با آیتم های کوچکتر مثل جوراب و زیورآلات پر کنید تا فضای بیشتری را ذخیره کنید.

 

۸. هیچوقت فراموش نکنید.

برای همه ما اتفاق می افتد. به محض اینکه به مقصد میرسیم، تازه یادمان می افتد که فلان چیز کوچک را که می خواستیم همراه خود بیاوریم فراموش کرده ایم. اینها چیزهای کوچکی اند که با وجود اینکه می شود بدون آنها سفر را ادامه داد، اما بودنشان سفر را ساده تر و لذت بخش تر می کند. این چیزی است که اگر یک چک لیست تهیه کرده باشید، کاران را بسیار راحت تر می کند:

 

– کیسه های پلاستیکی: همراه داشتن تعدادی کیسه برای نگه داشتن لوازم آرایشی و بهداشتی، سوغاتی، و مایو و حوله های خیس و کثیف مناسب است. یک کیسه پلاستیکی کوچک برای بردن گوشی موبایل به ساحل نیز مناسب است و حتی می توانید از صفحه لمسی خود با وجود بودن روکش پلاستیکی روی آن استفاده کنید.

 

– عینک آفتابی ارزان: اگر لب دریا می روید، عینک آفتابی دیزاینر خود را همراه نبرید. به جای آن یک عینک آفتابی ببرید که اگر در آب غرق شد ناراحت نشوید.

 

– کتاب خوب: حتی اگر یک آیفون با شارژ کامل پر از پادکست و بازی همراه خود دارید، تاخیر در پرواز اتفاق می افتد و شارژ گوشی تمام می شود. اما یک کتاب خوب همیشه همراه شماست.

 

– اسنک: گرسنگی و عصبانیت! با همراه داشتن مقداری میوه، شکلات و مواد غذایی قندی در کیف دستی خود، از این مسئله جلوگیری کنید.

 

– دمپایی: حتی اگر جایی که می روید ساحلی و آفتابی نیست، دمپایی روی زمین های سرد و زبر هتل به دردتان می خورد.

– هندزفری و اسپیکر کوچک: شاید بخواهید در سفر بصورت شخصی یا با دوستانتان موزیک گوش کنید. مطمئن باشید از بردن اسپیکر به سفر پشیمان نمی شوید.

 

– داروهای اولیه: ادویل، ژلوفن، قرص سرماخوردگی، آنتی هیستامین، باند و چسب زخم و آلوئه ورا. حتی اگر به اینها نیازی ندارید، شاید کسی در سفر به آن نیاز پیدا کند. سفر همینگونه است.

 

– کلاه قابل تا شدن: چهره ی زیبایتان و موهایی که شاید در بهترین فرم خود نباشند را با یک کلاه آفتابی نرم، کلاه بیس بال یا فدورا بپوشانید. کلاه هایی که در کیفتان خراب نمی شوند.

 

– روسری یا شال: می توانید از آن به عنوان چشم بند یا بالش در هواپیما استفاده کنید، و بعد در سفر آنرا تبدیل به سربند و اکسسوار کنید.

 

– کیف دوشی یک طرفه: یک کیف یک طرفه سایز متوسط همراه خود ببرید تا دستانتان در گردش های روز و مهمانی های شب آزاد باشد.

 

 

Share