چگونه صبح ها سریعتر آماده شویم

 

هیچ چیز نا امید کننده تر از شروع کردن روز با هرج و مرج و شلوغی نیست: دیراز خواب بیدار شدن، گشتن کمد لباس، دوباره گشتن و بهم ریختن آن و دوان دوان از در خانه خارج شدن، با لباسی که بعد از یازده بار امتحان کردن هنوز هم در آن ناراحتید.

من نمی توانم عادت قطع کردن آلارم صبح و دوباره خوابیدن شما را از سرتان بیاندازم، ولی می توانم چند راهنمایی مفید بهتان بدهم که مطمئناً شما را در سریعتر لباس پوشیدن و آماده شدن در صبح کمک می کند.

بعضی از ما زمان بسیار کمی برای انتخاب کردن لباس نیاز داریم. پس چند راهکار برنامه ریزی و زمانبندی می تواند دقیقه های ارزشمند صبح را زنده کند.

اگر می خواهید هر روز صبح چند دقیقه وقت اضافه داشته باشید، این نکته های کوچک در مورد سریع حاضر شدن را بخوانید.

 

۱- وضعیت آب و هوا کل هفته را چک کنید.

 

بله، همه ما می دانیم که چک کردن وضعیت آب و هوا از شب قبل بسیار طبیعی است. اما اگر وضعیت هوای کل هفته را هر جمعه چک کنید، کارتان بسیار جلو افتاده است. به این ترتیب، حتی اگر لباس هرروزتان را از قبل انتخاب نکنید، یک ایده کلی از چیزی که می خواهید بپوشید را در ذهن دارید. مثلاً اگر بدانید که که هوای این هفته غالباً خنک و بارانی خواهد بود، می توانید تجسم کنید که معمولاً در باران چه لباسهایی می پوشید و جای آن لباس ها در کمدتان کجاست.

                                                               

۲- لباس ها و کفشتان را از شب قبل آماده کنید.

 

من میدانم که شما دیگر کودک هشت ساله نیستید ، اما آماده کردن لباسِ فردا از شب قبل، زمان زیادی را ذخیره می کند. لباس هایتان را اتوکرده بیرون از کمدتان آویزان کنید. با اینکار صبح فقط باید آنها را بپوشید. کفش هایتان را نیز از شب قبل انتخاب کنید، چون پیدا کردن کفش مناسب از میان کوه کفش های درون جاکفشی کار زمان بر و طاقت فرسایی می تواند باشد.

 

۳- زیورآلات خود را از هم جدا کنید.

 

پیدا کردن یک گردنبند از میان انبوهی از زیورآلات و زنجیرهای درهم گره خورده کاری بسیار طاقنت فرسا و آزاردهنده است. جدا از اینکه زیورآلات درهم تنیده از اتفاقات خسته کننده زندگی است، اگر اولین کارتان در صبح پیدا کردن آن گردنبند به خصوص باشد، برایتان بسیار آزاردهنده تر خواهد شد. چاره چیست؟ تمام زیورآلات خود را کاملاً از هم جدا نگه دارید.

شیوه مینیمال میخ روی دیوار راه حل مناسبی برای مرتب نگه داشتن گردنبند ها و دستبندهای شل و زنجیردار است. میخ ها را بصورت خطوط افقی یا عمودی در جایی مناسب ( مثل بغل یک آیینه بزرگ یا دیوار کنار کمدتان) وصل کنید و هریک از زیورآلات خود را روی یک کدام از میخ ها آویزان کنید و همیشه در پایان روز آنها را سرجای خود قرار دهید.

 

۴- کمد لباستان را دسته بندی کنید.

 

کمد مرتب و دسته بندی شده زمان زیادی را برای شما ذخیره می کند. شما فکر می کنید هرچقدر لباسهای بیشتری داشته باشید، آماده شدن برایتان راحت تر می شود، اما واقعیت خلاف این است. هرچقدر لباسهایتان کمتر باشد، انتخاب برایتان راحت تر خواهد شد، اما خب به همان میزان هم پتانسیل  ترکیب لباس های مختلف باهم کمتر خواهد شد.

اولین مرحله برای داشتن کمد با دسترسی آسان: موجودی لباسهایتان را بررسی کنید، به گونه ای که همه  آنها قابل دیدن باشند. سپس از خودتان بپرسید که اگر الان درحال خرید کردن بودید، آیا این لباس را می خریدید؟ اگر جواب خیر است، شما دیگر به آن لباس نیازی ندارید.

پس از آن، کمدتان را طبقه بندی شده بچینید ( تیشرت با تیشرت، دامن با دامن،…). سپس لباس ها را بر اساس رنگبندی مثلاً از تیره به روشن کنار هم بچینید. کفشهایتان را نیز به ردیف روی زمین، پایین لباسها بچینید و کفشی را که اغلب می پوشید را در وسط قرار دهید.

 

اگر شما هم این کارهای ساده و کوچک را انجام دهید، تاثیر بزرگی را در داشتن صبحی آرام و راحت خواهید دید.

 

Share