چگونه لباسهای زمستانی خود را به درستی‌ انبار کنیم

 

با آمدن فصل جدید دیگر جاییبرای لباسهای فصل گذشته در کمد شما نیست. برای اینکه جاییبرای لباسهای مورد استفاده خود باز کنید بهتر است آن دست از پوشکی که قابل استفاده نیست را انبار کنید.

مقدار کمیزمان و توجه در هنگام انبار کردن کافیست تا وقتیمیخواهید لباسها را دوباره استفاده کنید سالم و فاقد از هر گونه آسیبی باشند.

 

 

قبل از انبار کردن همهٔ لباس ها را تمیز کنید. لکه گیری را فراموش نکنید. اگر لکه بر روی لباس شما هست فقط به مرور زمان تیر تر شده و سخت تر پاک می شود. این کار احتمال اینکه حشرات به لباسهای شما آسیب بزنند را نیز کمتر میکند

لباسهای خود را در جای مناسب انبار کنیدمی توانید از جعبه های پلاستیکی یا مقوایی استفاده کنید اما حشرات ممکن است راهِ خود را به داخل این جعبه ها پیدا کنند. چمدان یکیاز بهترین مکان ها برای نگهداری لباسهایتان است. پوشاندن سطح جاییکه میخواهید لباسهای خود را قرار دهید با دستمالِ کاغذی باعث می شود مقداری از نم و رطوبت آنها گرفته شود

 

استفاده از قرص نفتالین میتواند راه موثری برای دور نگاه داشتن حشرات باشد، اما در استفادهٔ این ماده مراقب باشید، زیرا برای کودکان و حیوانات خطرناک است.

همه چیز را آویزان نکنید. ممکن است این راه به نظر خوب بی آید اما بعضیپوشاک مثل لباسهای بافتنی بر اثر آویزان ماندانه طولانیتغییر شکل داده و ممکن است خراب شوند. به جای این کار آنها را با دقت تا کنید و در مخزنه مورد نظر خود قرار دهید. لباس ها را از سنگین به سبک روی هم بچینید، سنگین ها پایین و سبک ها بالا. همچنین سعینکنید آنها را فشرده کنید تا هوا در میان لباسها جریان داشته باشد

 

اگر لباسی را می خواهید آویزان کنید مراقب باشید. سعیکنید از نوارها و حلقه هایی که مخصوص آویزان کردن لباسها است استفاده کنید تا لباس ها تغییر شکل ندهند. آنها را با کاوری که قابلیت تنفس دارد بپوشانید. مطمئن شوید که هوا در میان لباسها جریان دارد تا از کپک زدن آن ها جلو گیری کنید.

 

مکان انبار باید جاییتمیز، خنک، تاریک و خشک باشد. همه این شرایط برای سالم ماندن لباس های شما لازم است. جای مورد نظر خود را تمیز کنید و مطمئن شوید که به منبع حرارت نزدیک نیست. یک مکان تاریک باعث جلو گیری از رفتن رنگ لباسها و پوسیدگی آن ها می شود. از خشکی مکان مورد نظر خود مطمئن شوید زیرا رطوبت باعث جذب حشرات می شود.

 

و آخرین نکته این که لباس های خود را در انبار رها نکنید و به آنها سر بزنید تا مطمئن شوید مشکلینیست و لباسها سالم هستند

و فراموش نکنید که حتما قبل از استفاده دوباره لباس های انبار شده آن ها را بشورید و تمیز کنید.

 

 

 

Share