تستی

آیا باید قبل از صبحانه مسواک بزنم یا بعد از صبحانه؟

آیا باید قبل از صبحانه مسواک بزنم یا بعد از صبحانه؟

مسواک زدن قبل از خوردن صبحانه برای مینای دندان و سلامت کلی دهان شما بهتر است. با این حال، اگر ترجیح می دهید بعد از غذا مسواک بزنید، حدود 30 تا 60 دقیقه صبر کنید.

مارویس
مارویس

انجمن دندانپزشکی آمریکا مدتهاست توصیه می کند که دندان های خود را دو بار در روز و هر دو بار به مدت 2 دقیقه کامل مسواک بزنید. اما چیزی که این دستورالعمل ها توصیه نمی کنند این است که دقیقاً چه زمانی مسواک زدن خود را انجام دهید.

برای ایجاد یک عادت منظم مسواک زدن، بسیاری از افراد هر روز در زمان مشخصی دندان های خود را مسواک می زنند. به نظر می رسد مسواک زدن هر روز صبح و شب قبل از خواب برای اکثر افراد استاندارد است. این برنامه ساده مسواک زدن را به یک روال تبدیل می کند.

اما اگر در قسمت اشتباهی از برنامه صبحگاهی خود مسواک زده باشید چه؟

در حالی که هیچ‌کس نمی‌خواهد آب پرتقال صبحگاهی خود را بنوشد، در حالی که هنوز طعم فلوراید در دهانش وجود دارد، بهترین کار برای دندان‌های شما ممکن است همین باشد.

این مقاله به این توصیه می پردازد که مسواک زدن به محض بیدار شدن از خواب، به جای بعد از صبحانه، برای دندان های شما بهتر است.

چرا بهتر است قبل از صبحانه مسواک بزنید؟

ممکن است در واقع یک پاسخ علمی برای این سوال وجود داشته باشد. هنگام خواب، باکتری های ایجاد کننده پلاک در دهان شما تکثیر می شوند. به همین دلیل است که ممکن است با طعم «خزه‌ای» و «نفس صبحگاهی» از خواب بیدار شوید.

شستن این باکتری‌ها با خمیردندان فلوراید، دندان‌ها را از شر پلاک و باکتری خلاص می‌کند. همچنین مینای دندان شما را با یک سد محافظ در برابر اسید موجود در غذا می پوشاند.

اگر چیزی اسیدی مصرف می کنید، باید حداقل 30 دقیقه بعد از خوردن غذا از مسواک زدن خودداری کنید. غذاها و نوشیدنی های صبحانه مانند نان تست، مرکبات و قهوه با معیارهای غذای اسیدی مطابقت دارند.

هنگامی که اول صبح مسواک می زنید، تولید بزاق خود را نیز شروع می کنید.

یک مطالعه کوچک بر روی 21 فرد مسن نشان داد که پس از مسواک زدن، شرکت کنندگان در مطالعه شاهد افزایش تولید بزاق خود تا 5 دقیقه بودند. بزاق شما به تجزیه غذا کمک می کند و به طور طبیعی باکتری های مضر دهان را از بین می برد.

اقدامات احتیاطی برای مسواک زدن بعد از صبحانه

اگر مسواک زدن بعد از صبحانه برای روتین صبحگاهی شما بهتر عمل می کند، همچنان می توانید این کار را انجام دهید – اما در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.

مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن صبحانه ممکن است در واقع دندان های شما را با باقیمانده مواد غذایی اسیدی بپوشاند که مینای دندان را ضعیف می کند. غذاهای اصلی صبحانه برخی از بدترین مواد غذایی برای مینای دندان شما هستند، از جمله:

  • آب پرتقال
  • مرکبات
  • میوه خشک شده
  • نان
  • شیرینی ها

بنابراین، مسواک زدن ممکن است به خصوص پس از صبحانه برای دندان های شما مضر باشد.

صبر کردن 30 دقیقه تا یک ساعت بعد از غذا برای مسواک زدن بهترین راه برای اطمینان از محافظت از دندان ها و عدم دستکاری مینای دندان است.

انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند که 60 دقیقه بعد از غذا خوردن قبل از مسواک زدن صبر کنید، به خصوص بعد از خوردن غذاهای اسیدی.

بعد از غذا آب بنوشید یا آدامس بدون قند بجوید تا قبل از مسواک زدن دندان هایتان را تمیز کنید.

نحوه مسواک زدن

مسواک زدن صحیح دندان ها به اندازه زمانی که مسواک می زنید اهمیت دارد (اگر نه مهم تر).

چه از مسواک برقی یا یک مسواک دستی استاندارد با پرزهای نایلونی استفاده کنید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

سر برس خود را با مقدار کمی آب خیس کنید تا روغن کاری شود. مقدار کمی خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه یک نخود اضافه کنید.

دندان های خود را با زاویه مسواک بزنید تا بتوانید نقاطی را که دسترسی به آن ها سخت است ایجاد کنید. به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید و مطمئن شوید که دندان های جلویی، کناره های دندان و سطح جویدن دندان هایتان را مسواک می زنید.

بقایای باکتریایی که ممکن است در طول فرآیند مسواک زدن جمع شده باشد را از زبان خود پاک کنید.

خمیر دندان باقی مانده را تف کنید.

مارویس
مارویس

نتیجه گیری:

هنگامی که به دنبال محافظت از مینای دندان خود هستید، مسواک زدن درست بعد از بیدار شدن در صبح بهتر از مسواک زدن بعد از صبحانه است.اگر مجبورید بعد از صبحانه مسواک بزنید، سعی کنید 30 تا 60 دقیقه قبل از مسواک زدن صبر کنید.مسواک زدن در صبح، هر زمان که بتوانید آن را انجام دهید، باز هم بهتر از حذف مسواک زدن است.

منبع سایت فروشگاهی آون پرشین