دسته‌بندی نشده

ریموند لویی؛ مردی که “همه چیز” را طراحی کرد

ریموند لویی ۱۸۹۳-۱۹۸۶ تولد در پاریس و مرگ در موناکو، طراح صنعتی آمریکایی متولد فرانسه است که اقدامات وی در جهت طراحی محصول در دهه ۱۹۳۰ کمک شایانی به طراحی صنعتی به عنوان یک حرفه کرد.

لویی در دانشگاه پاریس رشته ی مهندسی برق خواند و در ۱۹۱۰ فارغ التحصیل شد. تحصیلات فوق او در رشته مهندسی با شروع جنگ جهانی دوم ناتمام ماند و او پس از خدمتش به ارتش فرانسه، مدرک تحصیلی اش را در سال ۱۹۱۸ گرفت.

یک سال بعد لویی به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا به عنوان تصویرگر فشن در مجله وُگ مشغول به کار شد و در سال ۱۹۲۹، سازمان دیزاین خود را تاسیس کرد. طراحی اواز یک یخچال در سال ۱۹۳۴ برای کمپانی سیِرز، بسیار سر و صدا کرد و توانست جایزه نمایشگاه بین المللی پاریس را در سال ۱۹۳۷ دریافت کند. او در سال ۱۹۴۵، بنیان ریموند لویی را پنج شریکش تاسیس کرد که تبدیل به برزگترین کمپانی طراحی صنعتی در دنیا شد.

طی سال های پس از آن که رویکرد زیبایی شناسی لویی را تحت تاثیر قرار داد، فرم های بسیار کاربردی، طراحی صنعتی مدرن ایالات متحده را شکل داده بود و تصاویر کارهای لویی سبک زندگی یک ملت را تحت تاثیر قرار داده بود. در آن دوره او طراحی های بسیار مهمی برای کمپانی های معروف دنیا انجام داد و برای خط آهن پنسیلوانیا لوکوموتیو و سایل حمل و نقل مسافر طراحی کرد. از طراحی های دیگر او می توان به ریش تراش برقی، خمیر دندان، خودکار، دستگاه های اداری، قوطی نوشیدنی، رادیو و نیز بسته بندی از جمله بسته بندی پاکت سیگار لاکی استرایک اشاره کرد که احتمالا معروفترین این طرح ها، قوطی کوکاکولا بود.

 

 

 

 

در دهه های ۶۰ و ۷۰، لویی  تخصص خود و خطوط ساده شده را در تکنولوژی هوا و فضا به کار گرفت و تصاویر قسمت های داخلی اِیر فورس یک را برای جان اف کندی انجام داد و از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۳ برای ناسا در طراحی های داخلی آپولو و مدار های اِسکای لَب کار کرد.

لویی همچنین کتاب های "لوکوموتیو" و "طراحی صنعتی" را نوشت و به چاپ رسانید.

ریموند لویی به معنای واقعی کلمه، انقلابی بود در صنعت که با بیش از ۲۰۰ کمپانی همکاری داشت و " همه چیز" را، از پاکت سیگار گرفته تا ماشین و فضاپیما را طراحی کرد. طرح های او همچنان پس از مرگش در دنیا معروف است و جایگاه او در تاریخ پدر طراحی صنعتی است.

منبع

www.britannica.com

www.raymondloewy.com