خرگوش سفید را دنبال کن؛ آشنایی با دنیای تیم واکر

 

تیم واکر متولد ۱۹۷۰در انگلستان و در حال حاضر ساکن لندن است.وی عکاس دنیای مُد و فشن است. علاقه او به حرفه عکاسی از کاندِ نِست شروع شد. تیم در قسمت بایگانی سِسیل بیتون کار می کرد. وی پس از اتمام تحصیل در سال ۱۹۹۴و پیش

از رفتن به نیویورک به عنوان دستیار برای ریچارد اِیودُن عکاس کار کرد.

واکر پس از بازگشت به انگلستان بر رروی عکاسی مستند و پرتره برای روزنامه های بریتانیایی متمرکز شد.

تیم در ۲۵سالگی اولین شات هایش را برای مجله وُگ نسخه های بریتانیا، ایتالیا، آمریکا و … و بعد ها برای مجلاتی مثل دبلیو ، لاو و … عکس برداری کرد.

تیم واکر اولین نمایشگاه خود را در سال ۲۰۰۸ در موزه دیزاین لندن و همزمان با انتشار کتاب پیکچرز خود ارائه کرد.

وی پس از ۱۵ سال تمرکز بر حرفه عکاسی در سال ۲۰۱۰ اولین فیلم کوتاه خود را با نام لاست اِکسپلورر ساخت. علاوه بر مجلات سایر آثار این هنرمند را می توان در موزه های ویکتوریا آلبرت و گالری پرتره های لندن مشاهده کرد.

برخلاف تمامی فعالیت های تیم واکر در صنعت مد، او علاقه چندانی به مد ندارد. او در این مورد می گوید: تا زمانی که در دنیای مُد شروع به کار کنم هرگز علاقه ای به مد و دنیای آن نداشتم. در واقع عکاسی مد به من کمک کرد تا رویاهای فانتزی و خیالی کشف کنم. این چیزی است که در صنعت مد به آن علاقه دارم.

او که گویی در دنیای خیالی دیگری سیر میکند آثارش را با نبوغ رویا پردازانه ای به ثبت میرساند. چنانکه واکر را نمیتوان فقط به عنوان عکاس مد و

فشن تلقی کرد بلکه آثار او را در زمره ی شاهکارهای هنرهای تصویری نیز میتوان گنجاند.

 

 

تیم انگار به دنیا من و شما تعلق ندارد. او پیتر پن است، یک رویاپرداز خیالگرا. عکس های او وهم هایی هستند بازگو کننده داستانهایی که مستقیما از خیالاتی که ما در دوران کودکی به جای گذاشته ایم.

نگاه کردن به عکس های تیم مانند دنبال کردن خرگوش سفید به درون دنیایی است که در آن فیل ها آبی نقاشی شده اند، اسب ها یاسی اند، نقاشی ها زنده می شوند و دختران زیبایی که به ماریونت تبدیل می شوند.

واکر عکس هایی خلق می کند که اعجاب را برمی انگیزد. در نمایش خیال به ما ، عکس هایش یادآور توانایی ما در دیدن رویاست. و حتی با وجود اینکه

تصاویر او فریب دهنده اند، احساسی واقعی دارند چون دقیق اجرا شده اند.

برای خلق تصویری حیرت انگیز، غالبا اتفاقی حیرت آور باید به وقوع بپیوندد. جادو، کلمه ای نامشخص برای تعریف است. اما همین کیفیت است که آثار تیم را از زیبایی محض به اثری هنری تبدیل می کند.

 

 

 

 

Share