آیا چیزی برای پوشیدن نداشتن می تواند موجب اضطراب شود؟

آیا چیزی برای پوشیدن نداشتن می تواند موجب اضطراب شود؟

آیا چیزی برای پوشیدن نداشتن می تواند موجب اضطراب شود؟

 

ما از یک روانشناس سوال کردیم تا برایمان بطور کامل توضیح دهد.

همه ما لحظاتی از صبح را داریم که با عجله از در خانه خارج می شویم، بدون اینکه از لباسی که پوشیده ایم راضی باشیم. چون زمان زیادی را صرف این کرده ایم که تصمیم بگیریم چه بپوشیم. مرتب کردن و دسته بندی کردن کمد لباس و برنامه ریزی برای انتخاب لباس از قبل می تواند بسیار کمک کننده باشد. اما در بیشتر مواقع، زندگی از ما پیشی می گیرد و این کار از لیست اولویت های ما خارج می شود.

اما آیا این شرایط می تواند پیامدهای جدی تری داشته باشد؟ مانند افکار منفی و اضطراب. ما تصمیم گرفتیم که از متخصص روانشناس دکتر جو هِمینگز برای این موضوع کمک بگیریم.

واقعا چیزی با عنوان "انتخاب زیاد" وجود دارد. چه انتخاب فیلم و سریال، سفارش دادن غذا و انتخاب لباس.

زمانی که ما درگیر انتخاب های گسترده ای می شویم، از عنوان " پارادوکس انتخاب" یاد می شود.  چه می خواهد شبکه تلویزیونی باشد که تماشا میکنیم، کسیکه با او قرار می گذاریم، چه کورن فلکسی را برای صبحانه میخریم و چه لباسی را صبح قب از خارج شدن از خانه به تن می کنیم.به گفته جو همینگز، نشان داده شده است که این فراوانی انتخاب می تواند موجب اضطراب شود.

وقتی که ما انتخاب های زیادی مواجه می شویم، ذهنِ همیشه درگیرمان دچار استرس می شود و این باعث می شود که ما بیشتر نگران این شویم که چه لباسی را انتخاب کنیم، تا اینکه از انتخاب های گسترده مان احساس آزادی کنیم. در واقعیت یک کمد کپسول مینیمال احتمالا برای احساس رضایت و کاهش استرس ما ایده آل است.

خب چگونه به مرحله ای برسیم که کمد و ذهنمان را راحت کنیم؟ دکتر جو نکاتی را می گوید که می تواند کمکمان کند.

" اگر شما بیش از حد مشتاق در خرید لباس هستید، راه هایی وجود دارد که اضطراب شما صبح ها موقع آماده شدن کاهش دهد. کمدتان را بر اساس رنگ یا نوع مرتب کنید. برای مثال، همه شلوارها در یک سمت، دامن ها در وسط، پیراهن ها در طرف دیگر. سپس هر دسته را نیز بر اساس رنگ مرتب کنید. این چینش لباس ها باعث می شود که انتخاب، شما را کمتر گیج کند. جمع کردن لباس هایی که فصلشان گذشته نیز بسیار کمک کننده است."

همانطور که قبلا اشاره شد، برنامه ریزی برای لباس ها از قبل بسیار مهم است و کاری است که همین حالا باید آن را شروع کنید.

جو می گوید، "این امری کاملا واضح است. اگرلباستان را از شب قبل انتخاب کنید، باعث می شود که در صبح عجله کمتری داشته باشید. همه چیزهایی را که قصد دارید روز آینده به تن کنید را بیرون بیاورید. از لباس زیر گرفته تا کفش و باقی لباس هایتان را قبل از اینکه به تختخواب بروید آماده کنید. سپس دیگر به خودتان اجازه ندهید که تصمیمتان را عوض کنید!"

هر چیزی را که یک سال است نپوشیده اید خارج کنید و در انبار بگذارید. اگر بعدا یادش افتادید یا دلتان برایش تنگ شد، دوباره بیرون بیاوریدش. اگر نه، یک فصل دیگر بهش مهلت دهید سپس آن را رها کنید یا بفروشید تا به دیگران بدهید یا دورش بیاندازید! این پروسه دو مرحله ای باعث می شود "درد دور انداختن چیزی که شاید بعدا آن را بپوشید" ، کمتر شود و زودتر بتوانید کمدتان را خالی کنید.

این راهی است که از لباس های قدیمتان خلاص شوید و آرامش ذهنیتان را بازیابید.

 

منبع:

www.marieclare.co.uk

Share