انواع انگشتر و کاربردهای آن در زندگی امروز

انگشتر همیشه میان مردم جواهری بسیار پرطرفدار بوده است. انگشتر طلا، نقره، الماس و پلاتین همواره، بسته به موقعیت و بودجه ی شخصی، محبوب مردم است. جواهرسازان در زمینه دیزاین و طراحی همواره در تلاشند تا انگشترهای جذاب تر و با دوام بیشتر تولید کنند.

انگشتر نه تنها یک جواهر یا اکسسوار است که انگشت شما را زینت می دهد، بلکه انگشتر همچنین ارزش سنتی و عاطفی دارد. این خصلت باعث شده که انگشتر دلالتی عالی برای سمبل کردن صافی و خلوص عشق و رابطه است.

این اهمیت انگشتر در زندگی انسان باعث شده تا طراحان در همه جای دنیا انواع مختلفی از انگشتر ها را طراحی کنند تا مردم بتوانند در رویدادهای مهم مانند نامزدی، ازدواج، تولد نوزاد، سالگرد و بسیاری مراسم دیگر از آن ها استفاده کنند.

بدین ترتیب، در اینجا به پنج نوع مختلف انگشتر و اهمیت و کاربرد آنها اشاره می کنیم.

 

انگشتر عهد

همانطور که نامش اشاره می کند، حلقه ی وعده یا نامزدی انگشتری است که نشان تعهد ابدی یک زوج  قبل ازدواج است. به انگشت کردن این حلقه بخشی از سنت ازدواج است. امروزه انگشترهای وعده را می توان به دوستان به عنوان سمبل دوستی نامیرا هدیه  داد.

 

اهمیت: انگشتر عهد نشان تعهد و عشق بین دو نفر، فارغ از زمان است. این نمادی رمانتیک است که عشق شما را نمایان می کند.

 

انگشتر نامزدی

این انگشتری است که معنای نامزدی را کامل می کند که زن و مرد هنگام ازدواج آن را رد و بدل می کنند تا وعده ازدواجشان را با یکدیگر شریک شوند. این تکه جواهر بی زمان، توجه و محبوبیت بسیاری در میان زوج ها به خاطر ارزش های های عاطفی اش پیدا کرده است. برخی زوج ها برای اینکه انگشترشان درخشان ترین و عالی ترین زینت را داشته باشد از انگشترهای الماس استفاده می کنند.

 

اهمیت: " چرخه اعتماد" سنتی است که وعده ی ازدواج و تعهد ابدی میان زن و شوهر را نشان می دهد.

 

حلقه ی ازدواج

این انگشتر نشانگر این است که زوج، وعده های ازدواجشان را با یکدیگر شریک شده اند. غالبا این انگشتر بر انگشت سوم دست چپ انداخته می شود، چون باور شده است که رگ دست چپ مستقیما به قلب متصل است.

این حلقه ها هم الماسی هم بدون الماس، از ساده و با طلای سفید تا کات دار های کلاسیک موجودند.

 

اهمیت: حلقه ی ازدواج نشان دهنده ی چرخه ی بی پایانی است که سمبل عشق بی پایان و شور است.

 

انگشتر سالگرد

همانطور که از نامش پیداست، حلقه ی سالگرد منحصراً برای جشن گرفتن رویدادهای خاصی مثل سال اول، پنجم، دهم یا بیست و پنجم ازدواج است.

هر سالگردی اهمیت خاصی برای هر شخص دارد و اغلب مردم به دنبال هدیه ای اند که شریکشان را شگفت زده کنند. به همین منظور، زوج ها غالبا از انگشترهای الماس برای سالگرد وعده هاشان استفاده می کنند.

 

اهمیت: انگشتری که نشان عشق و ازدواج است و یا انگشتری که نشان عشق ادامه دار به یکدیگر است.

 

انگشتر سنگ تولد

در حیطه ی گوناگونی انگشترها، انگشتر دیگری نیز وجود دارد که ارزش بالایی به عنوان جواهر خانوادگی دارد که انگشتر سنگ تولد نام دارد. اغلب، انگشترهای سنگ تولد می توانند به هر شخصی هدیه داده شوند. بعضی از مردم ترجیح می دهند که جواهر سنگ تولد مانند انگشتر را در مناسبت های خاص مانند زایمان هدیه دهند.

 

اهمیت: انگشتر های سنگ تولد با سنگ های مختلف رنگارنگ ساخته می شوند که هر یک معنا و جایگاه خاص خود را در زندگی و طالع شناسی دارند. برخی مردم باور دارند که قدرت این سنگ ها آنها را از انرژی های منفی به دور نگه می دارد.

منبع

www.ellisfinejewelers.com

 

 

Share