ایده و خلاقیت

 

طراحی مد (Fashion Design) هنر استفاده از طراحی، زیبایی شناسی (حسّیک) و یا زیبایی طبیعی برای خلق پوشاک و زیورآلات است. طراحی مد متأثر از نگرش های اجتماعی، فرهنگ‌ها و جوامع مختلف بوده وبه اندازهٔ همین تفاوت‌ها دارای تنوع بالایی است.

یک طراح لباس از ترکیب خطوط، تناسب، رنگ و بافت، شکل را تصور می‌کند، اگرچه داشتن مهارت‌هایی مثل خیاطی و الگو کاری برای یک طراح لباس می‌توانند سودمند باشند اما به عنوان پیش شرط برای تبدیل شدن به یک طراح لباس موفق در نظر گرفته نمی‌شوند در صورتی که داشتن ایده و خلاقیت مهترین پیش شرط برای یک طراح می باشد.

اکثر طراحان مد تلاش می‌کنند تا لباسی که طراحی می‌کنند تابعی از زیبایی و دل‌انگیزی باشد، آنها در نظر دارند که هر نوع لباسی چه مخاطبی دارد و همچنین در چه موقعیتی پوشیده می‌شود اما برخی از طراحان برای اینکه ایده های خاصی رو به نمایش در بیاورند پا فراتر از نگرش های اجتماعی می گذارند و با عناصر و متریال های خیلی ساده که در اطراف و زندگی روزمره ی همه ی ما قرار دارند لباس هایی طراحی می کنند که منحصر به فرد و خاص می باشند.

 

طراحان مد و فشن تمام تلاش شان را می کنند تا چیزی متفاوت تولید کنند.«اگر می خواهید جایگزینی نداشته باشید، متفاوت باشید.»فشن شوها مکان هایی هستند که این فرصت را به طراحان می دهند تا خلاقیت خود را در تولید و طراحی لباس ها و اکسسوری ها به معرض نمایش بگذارند. در اینجا برخی از عجیب ترین و خلاقانه ترین لباس ها را مشاهده می کنیم که لزوما مورد استفاده قرار نمی گیرند اما جالب هستند.

 

 

لباس هایی از جنس برگ

 

 

 در عکس زیر لباس ساخته شده از بتن قابل انعطاف را می بینیم. این لباس فوق العاده جالب بوده .از این لحاظ که آلودگی هوا را به خود جذب کرده و بصورت طرح هایی بر روی خودش نمایش می دهد.

  

 

یکی دیگر از مواد مورد استفاده در این نوع طراحی ها، کاغذ است. این طراحی ها بسیار به لحاظ بصری جذاب هستند ،شاید با خود بگوید که این امکان وجود ندارد که با غذا ها لباس هایی را تهیه کرد و آن ها را پوشید. ولی این امر شدنی است و اتفاق افتاده است. 

این اثر های هنری که مشاهده می کنید اثر هنرمندی خلاق و خوش فکر است که ساعت ها برای پخت این مواد غذایی و پوشاندن آن ها بر تن افراد زمان صرف کرده است. این اثر ها توسط عکاسی به نام Ted Sabarese گرفته شده است.

 

 

 

لباسی از جنس روزنامه

روزنامه کاغذی است که از تفاله ی چوب ساخته می شود و ارزان، اما شکننده و لطیف است. این کاغذ، سفید، صاف و جاذب الرطوبه می باشد. کاغذ روزنامه برای طراحی های سریع و موقتی مناسب است. لباسی از این جنس برای پروژه های عکاسی کاربرد مناسبی دارند. 

Share