رونمایی از مجموعه بهار و تابستان ۲۰۱۹ ویکتور و رُلف؛ بیانیه های فشن

در مطالب گذشته با زندگی و آثار دو طراح لباس مفهوم گرای هلندی، ویکتور و رُلف آشنا شدیم. این دو هنرمند هفته ی گذشته از مجموعه بهار و تابستان ۲۰۱۹ خود پرده برداری کردند و نام این کالکشن جدید خود را بیانیه های فشن نامیدند.

" تا چه اندازه ای می توان با لباس ها چیزی را بیان کرد؟" این پرسشی بود که آن دو در پشت صحنه قبل از رونمایی بیان کردند.

استودیوی ویکتور و رلف ۱۸ پیراهن چشمگیر با اندازه های غیرعادی آماده کرده بود که از پارچه های توری با رنگ های درخشان درست شده بودند: بعضی از آنها با آستین های پفی، و برخی با دامن های طبقه طبقه، و همگی بسیار رنگارنگ و انبوه که هر یک از آنها گویای پیام خود بودند.

اما این دختران ساده با موهای راپونزل سعی داشتند چه کسی یا چه چیزی را مجسم کنند؟ " من سرچشمه نبوغ خودم هستم" ، جمله ای بود که روی پیراهن سبز سیر نوشته شده بود.

 

آیا به فشن بیش از اندازه اهمیت داده شده است؟ " هرچه کمتر، بهتر" ، پاسخی است که پیراهن گسترده ی صورتی و آبی به این پرسش می دهد.

 

جایگاه و رویکرد شما به تغییرات آب و هوایی چیست؟ " اهمیت بده" پاسخ پیراهن برشدار سفید و سبز فلورسنت است.

 

مسابقه را تماشا می کنی؟ " نه" ،از زبان پیراهن راه دار آبی بیان می شود.

 

طبعاً این طراحان با شخصیت هایی مونوتون اظهار داشتند که هیچ معنی خاصی را بیان نکرده اند و ما را دعوت به برداشت خود از این آثار می کنند.

یکی از ادراک و اثرات، اندازه های اغراق شده بودند؛ با وجودی که این موضوع در حیطه کاری ویکتور و رلف امری آشنا بود، اما می تواند کنایه ای بصری باشد از شلوغی و ازدحام در دنیای مجازی.

در نهایت، ویکتور و رُلف این مجموعه خود را در بهترین حالت و با فرمی شیرین و شیطانی به نمایش درآوردند.

به عنوان یک بیانیه ی فشن، این نگرشی طعنه آمیز است که آثار، ملهم از تاریخ و پاپ و مردمی به هنگام ارائه باشد؛ جزئیات وسواس گونه و پیچیده و فریبنده در اجرا. انتخاب واضح است: " لطفاً عکس برداری نکنید."

 

منبع

www.vougue.com

Share