کیف های کوچک پول برای جامعه ای اعتباری

 

فشن در حال آداپته شدن به اقتصاد است، کیف پول ها و کیف ها در حال کوچک شدن هستند.

جامعه بدون اسکناس. ایده این که ما بیشتر از آنچه می بینیم پول خرج می کنیم. اما با پدیدار شدن بانکداری بدون اسکناس و استفاده از کارت های بانکی برای خرید کردن، این تاثیر بدون اسکناس نه تنها روی هزینه های مصرفی اثر می گذارد، بلکه روی اینکه چگونه پول را حمل می کنیم نیز کاملا اثرگذار است.

این حرکت با کیف های کوچک (کیف مایکرو) آغاز شد؛ یکی از بزرگترین ترندهای فِندی،تاپ شاپ و زارا که تنها به اندازه ای بزرگ هستند که یک موبایل، دسته کلید و جاکارتی در آن جا شوند، و نه بیشتر. مُد در حال حرکت به سمت کیف های دستی کوچک، کیف پول و حتی جیب است. جا کارتی های بدون اسکناس همانند کیف های دستی کوچک در حال حاضر بسیار دسترس هستند و تقاضای بسیار نیز بر جاکارتی و جای پول کوچک است.

طبق آمار مالی انگلستان پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۲۶، ۲۱٪ جابجایی پولی از طریق اسکناس انجام خواهد شد. به گفته متخصصان مالی، کیف پول و کیف ممکن است به کل ناپدید شوند و جای خود را به کاورهای موبایل دهند. کمپانی هلندی موهو لاینی از کاورهای آیفون درست کرده که به گونه ای طراحی شده اند که خود کاور، در واقع کیف پول سیار و حاوی اطلاعات کارت بانکی باشد. این کاورهای کیف پولی با استقبال بسیار بالایی مواجه شده و فروش بسیار بالایی داشته است. مانند سوئد، هلند نیز در حال پیشروی به سمت بانکداری بدون اسکناس است.

این تغییر جنبه دیگری هم دارد. زمانیکه به سمت بدون اسکناس بودن سوق می کنیم، خانم ها آزادی بیشتری در این زمینه پیدا خواهند کرد؛ در نتیجه، کیف و اکسسوری ها کوچکتر می شوند. در واقع تبدیل به کیف های بسیار کوچک دستی همراه با بند می شوند.

احتمالا غالب لباس های مردانه به این دلیل جیب دارند که در واقع نگهدارنده باشند، نگهدارنده پول،کلید و هرچیز کوچک دیگر مورد نیاز مردان. اما اکنون لباس های زنان نیز دارای جیب های بزرگ و کاربردی است که جایگزین کیف شود. جایگزینی برای حمل وسایل ضروری مورد نیاز مانند تلفن همراه و کارت عابربانک.

   

برند های معروفی در دنیا شروع به دیزاین لباس های زنانه ای با جیب های سایز بزرگ کرده اند که هدف آن ها ایجاد فضایی مناسب برای وسایل ضروری روزمره است. در شو کالکشن بهار ۲۰۱۸ فِندی، جیب ها گسترش یافته بودند که روی بعضی از آنها برچسب کلید و تلفن همراه خورده شده بود. طبق گفته مدیر بخش خلاقیت هنر فندی، سیلویا ونتورینی، اگر شما باید چندکاره (مولتی تسک) باشید، لباسهایتان هم باید همینطور باشد.

به هر صورت، این تغییر در اکسسوری ها توسط اقتصاد، به سود فشن بوده است، نه صرفا به این خاطر که ما بیشتر خرید می کنیم. اکسسوری، به خصوص کیف دستی، بودجه بیشتری نسبت به لباس دارند و بیشترین سود را شامل هستند.

پس کیف کوچک خود را تهیه کنید و بدون اسکناس، روز خود را شروع کنید.

 

Share