آشنایی با دنیای تسوموری چیساتو؛ طراح مد و فشن ژاپنی

چیساتو تسومُری طراح مُد و فشن ژاپنی زاده سایتاما، ژاپن در نوامبر ۱۹۵۴ است. "چیساتو تسوموری" همچنین نام برند لباس این دیزاینر است.

 

برند چیساتو تسوموری

برند لباس چیساتو تسوموری – از پیراهن گرفته تا جین، شلوار کوتاه، دامن، کفش، تاپ و اکسسوار- با عنوان  " باحال و جذاب" شناخته شده است. این برند در میان دختران ژاپنی بسیار پر طرفدار است و در حال رشد و گسترش میان دخترانی است که به دنبال مُد جذاب ژاپنی از آسیا تا اروپا و آمریکا هستند.

درباره چیساتو تسوموری

چیساتو تسوموری بی شک از معروف ترین نام ها در فشن داخل و خارج از ژاپن است. در میان غول های فشن در کل دنیا، تسوموری راه خود را به سمت بهتر فشن توکیو در جهان به واسطه استعداد و کار و تلاش زیاد سوق داد. طراحی های او مکتبی خلق کرده که علاقه مندان جوان  به مد وفشن  در خیابان های شهر های ژاپن آن را دنبال می کنند.

"زمانی که من بیدار هستم و یا در حال غذا خوردن نیستم، مشغول کار کردن هستم". این گفته ی چیساتو به مجله متروپولیس توکیو است. پس از اینکه تسوموری از آکادمی فشن بونکا در سال ۱۹۷۶ فارغ التحصیل شد، از قبل سخت مشغول به کار بود. او قبل از اینکه بتواند  لِیبل برند خود را در سال ۱۹۸۳ بگیرد، در لاین "ایسی اسپرت" میاکی مشغول به کار بود. از سال ۱۹۹۰ لیبل او وارد عرصه فشن و نیز در صنعت مد ایسی میاکی شد.

چیزی که تسوموری را از طراح های دیگر متمایز می کند، جدای از سخت کوشی و دقت زیاد به جزئیات، این است که او با طراحی هایش تفریح می کند. پژوهش اخیری در میان فارغ التحصیلان فشن در ژاپن نشان می دهد که  کار کردن با تسوموری چیساتو از پرخواهان ترین جایگاه ها در صنعت فشن بوده است. که بی دلیل هم نیست؛ او نه تنها بسیار سخت کوش و پر تلاش و عالی در کار خود است، بلکه او دوست دارد که کارش را لذت بخش هم کند. طرح های او توانایی او را در لذت بردن از هر چیز سرگرم کننده ای در زندگی نشان می دهد.

یکی از نشانه های او استفاده از رنگ های روشن و درخشانی مانند صورتی، آبی روشن و بنفش است.امضای آثار تسوموری، پارچه های لوکس خلاقانه، منجوق دوزی های پیچیده، گلدوزی و چاپ های طرح های خودش است.

نه تنها عده زیادی دوست دارند که با او کار کنند، بلکه خواهان طراحی های تسوموری نیز هستند. او به موفقیت زیادی چه درون ژاپن و چه در خارج از کشور دست پیدا کرده است. او در ژاپن جایزه بسیار معروف  "ماینیچی" را از آن خود کرده. این یکی از بالاترین جوایزی است که برای طراحان فشن در نظر می گیرند. در تمام دنیا نیز افراد زیادی پس از گشوده شدن اولین فروشگاه تسوموری در اروپا در پاریس، به ذائقه او در فشن جذب شدند.

چیساتو تسوموری مسیر زیادی را در عرصه فشن تا به اکنون آمده است. طراحی های او همواره در بازار بین المللی پر طرفدار است و او هنوز در حال دریافت جوایز بسیار در وطنش، ژاپن، نیز است. او به کارش ادامه می دهد و این کارش را با لذت و علاقه انجام می دهد، با امید سال های پیش رو و ادامه ی موفقیت هایش.

 

پوشاک مردانه چیساتو تسوموری

از سال ۲۰۰۳، این برند در حال گسترش لاین مردانه لباس هایش است. به نسبت لاین زنانه، این برند تمرکز محدود تری را روی پوشاک مردانه گذاشته بود. که در آینده این موضوع تغییر پیدا خواهد کرد و لاین مردانه نیز گستره فعالیتش رشد خواهد کرد.

 

منابع:

www.virtualjapan.com

www.tsumorichisato.com

Share