تاریخچه مختصر گوشواره

تاریخچه مختصر گوشواره

در دوران باستان گوشواره عمدتاً وسیله ای زینتی برای مردان تلقی می شد. و حتی هفت هزار سال پیش در آسیا وسیله ای بسیار پرکاربرد بودند. مصریان و  آشوریان از گوشواره استفاده می کردند تا نشان دهند به طبقه اجتماعی بالاتری تعلق دارند.

در زمان روم باستان، گوشواره فقط توسط بردگان استفاده می شد. زنان ثروتمند یونانی و رومی هم از گوشواره های مروارید برای نشان دادن طبقه اجتماعیشان استفاده می کردند. زیورآلات آنها غالباً توپاز، لعل و یاقوت بودند.

در کشورهای شرقی در عهد باستان ترجیح غالباً بر گوشواره های طلا و نقره ای بود که رویشان با لعل و یاقوت و زمرد کار شده بود. این گوشواره ها به خصوص در هند و چین بسیار پرطرفدار بودند.

طی قرون وسطی در اروپا، گوشواره مردانه متناوباً از وسیله ای پرطرفدار به وسیله ای کم کاربرد درحال تغییر بود، تا زمانیکه در قرن سیزدهم میلادی کلیسای کاتولیک سوراخ کردن گوش را منع کرد. آنان بر این باور بودند که بشر نباید ظاهر بدن خود را که خدا خلق کرده است تغییر دهد. پس از آن در آن دوره فقط راهزنان،  دزدان دریایی و کسانیکه از طبقات اجتماعی پایینتری بودند از گوشواره استفاده کردند. دزدان فقط به منظور انگیختن وحشت در جامعه از گوشواره استفاده می کردند. در حالیکه رعیت مردم گوش تنها پسر خانواده یا کودکی که بلافاصله پس از مرگ کودک دیگری بدنیا می آمد را سوراخ می کردند. برای دزدان دریایی، گوشواره به معنای کشتی غارت شده بود. این وسیله زینت برای قزاق های روس نیز از اهمیت بالایی برخوردار بود.

پسران مادران بیوه به گوش چپ خود، و تک پسران خانواده به پوش راست خود گوشواره می آویختند. مردی که به هر دو گوش خود گوشواره می آویخت به معنای این بود که او آخرین مرد در خانواده است. چنین مردی توسط همسایگانش مراقبت می شد و اجازه نداشت که در جنگ شرکت کند، چون ریشه خانوادگی اش برای همیشه از بین می رفت.

 

امروزه انواع مختلفی از گوشواره با قصد بهتر و زیابتر نشان فرم چهره توسط مردم استفاده می شود.

 

گوشواره های بلند صورت و گردن را به طرز چشمگیری بلندتر نشان می دهند.

 

گوشواره با شکل های جئومتریک باعث برجسته تر نشان داده شدن اجزای صورت می شود. اگر اجزای صورتتان خود زاویه دار هستند، می توانید با استفاده از گوشواره های گرد و بیضی نرمتر نشان دهید.

اگر صورتتان بلند و کشیده است، گوشواره کوچک گرد بهترین گزینه برای شما هستند. در حالیکه کسانیکه صورتهای مربع شکل دارند بهتر است که از گوشواره های بلند و آویزان استفاده کنند.

گوشواره های بزرگ برای چهره های کوچک بسیار مناسبند.اما گوشواره های بسیار بزرگ را باید بدون گردنبند استفاده کرد.

Share