دسته‌بندی نشده

هودی و نکاتی در مورد استایل کردن آن

وقتی به فصول سرد سال می‌رسیم، هودی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای خرید لباس زمستانی‌ست. بسیاری از افراد هر سال مدل جدیدی از هودی را به کمد لباس خود اضافه می‌کنند تا با استفاده از تنوع رنگ و طرح، استایل‌های مختلفی را برای خود فراهم کنند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد هودی و راه‌های مختلف استایل کردن این آیتم محبوب صحبت کنیم.

هودی ماهیتا آیتمی با کاربری متنوع است که نه تنها در هوای سرد تن پوشنده را گرم نگه می‌دارد، بلکه می‌تواند در استایل ورزشی، استایل راحتی و کژوال، و حتی استایل نسبتا رسمی استفاده شود. اضافه کردن یک هودی به مجموع لباسی که بر تن دارید می‌تواند استایل شما را بسیار شیک‌تر از آنچه بود بکند.

هودی چیست؟

هودی به سویشرت کلاهدار گفته می‌شود که معمولا در قسمت پایین کلاه در دو طرف گردن، بندی برای سفت کردن کلاه دارد. این لباسِ چندمنظوره معمولا در سه نوع مختلف ارائه می‌شود، تمام زیپ، نیم‌زیپ و جلو بسته. پارچه نخی، پلی‌استر یا ترکیبی از هر دو، رایج‌ترین جنس برای تولید هودی توسط برندهای مختلف پوشاک است.

برای استایل کردن هودی به نکاتی که در ادامه‌ی مقاله ذکر شده توجه کنید تا به بهترین شکل ممکن از زیبایی این آیتم بهره ببرید.

  1. به رنگ هودی توجه داشته باشید

از رنگ هودی می‌توانید برای جلب توجه بیشار به کلیت پوشش‌تان استفاده کنید. همراه کردن یک هودی به رنگ خنثی (مثلا سیاه، سفید، قهوه‌ای یا خاکستری) با اکسسوری‌هایی مانند زیورآلات تجملاتی و پرزرق و برق، می‌تواند استایلی شیک، رسمی و های-اِند (High-end) پدید بیاورد. برای استایل کمتر رسمی با حال و هوای شاداب و سرحال، باید به سراغ رنگ‌های شاد و روشن که چشمگیرتر هستند بروید.

  1. هودی را زیر یک لایه‌ی رویی مثل کت بپوشید.

در یک روز سرد، یک هودی جلوبسته‌ی سایز بزرگ یا اصطلاحا اورسایزد (Oversized) می‌تواند بهترین گزینه برای پوشیدن یک لایه‌ زیر انواع مختلفی از کت، کاپشن، پالتو یا ژاکت باشد. مثلا روی هودی یک بامبرجکت (Bomber Jacket) بپوشید و پوشش‌تان را با یک شلوار جین راسته و کفش سفید کتانی کامل کنید تا استایلی کژوال و الهام گرفته از استایل خیابانی داشته باشید. برای ایجاد تنوع می‌توانید همین ست را با یک بارانی یا ترنچ‌کت (Trench coat) برای استایل کلاسیک، یک کت کوتاه یا بلیزر (Blazer) برای استایل کمی روزمره‌تر، یا حتی با یک کت انگلیسی چهاردکمه (Peacoat) یا یک کت جین بپوشید. برای استایلی کمی غیرمعمول‌تر، می‌توانید یک هودی گشاد و اورسایزد را زیر یک کاپشن چرمی مشکی به همراه پوتین ساق‌دار بپوشید.

  1. از اکسسوری‌ استفاده کنید

هودی به هر رنگی که باشد می‌تواند با یک عینک آفتابیِ مد روز، گوشواره‌ی حلقه‌ای بزرگ، و یک ساعت مچیِ بزرگ همراه شود تا جلوه‌ای زیباتر و خاص‌تر ایجاد کند. از انواع زیورآلات، کلاه، عینک و شال برای تکمیل استایل‌ هودی استفاده کنید.

  1. تیپ ورزشی بزنید تا راحتی و استایل خوب را همزمان داشته باشید!

ترند نسبتا جدیدِ ترکیب استایل ورزشی با استایل روزمره که به نام ترکیبی athleisure مشهور شده، پوشیدنی‌های زیبای ورزشی را به بیرون از محدوده‌ی باشگاه‌های ورزشی آورده است. این استایل، راحتی را در اولویت قرار می‌دهد اما زیبایی و استایل را قربانی آن نمی‌کند؛ و هودی یکی از مناسب‌ترین آیتم‌ها برای این استایل است. یک هودی تنگ زیپ‌دار روی یک تیشرت یقه گرد می‌تواند پایه‌ی اصلی این استایل باشد. همراه این لباس‌ها می‌توانید شلوار ورزشی یا شلوار جاگر، شلوار چسبان یا لگینگ (Leggings)، دامن-شلواری ورزشی معروف به اسکورت (Skort) یا دامن تنیس بپوشید.

  1. هودی زیپ‌دار با زیپِ باز زیباتر است!

یک هودی زیپ‌دار روی یک تیشرت ساده، ترکیبی کلاسیک است که در طول سالیان سال تغییر در دنیای مد همیشه به عنوان استایلی مدِ روز باقی مانده است. اگر قصد ندارید که زیپ هودی‌تان را باز بگذارید، هودی جلو بسته بخرید. هودی جلوبسته با حذف ردیف طول و دراز دندانه‌های زیپ، استایل شما را تر و تمیزتر و شسته رفته‌تر می‌کند.[1]

 

[1] این مقاله از وبسایت masterclass.com ترجمه و بازگردانی شده است